Sænk blodtrykket med god træning

Der er flere måder man kan kontrollere og påvirke sit blodtryk i en positiv retning på, herunder træning. Det er enormt vigtigt, at man får bevæget sig. Det gælder både i løbet af dagen, men også på en mere intensiv måde flere gange om ugen. Det vil sige træning, hvor man får pulsen op og sved på panden. Gør man det som minimum et par gange om ugen, kan man holde blodtrykket nede eller sænke det, hvis man har behov for det.

Stillesiddende jobs giver større risiko for forhøjet blodtryk

Det er som nævnt ovenfor vigtigt at træne og røre sig for at holde blodtrykket nede. Derfor giver det også sig selv, at de der har et mere stillesiddende job er nødt til at gøre en større indsats. Sidder du for eksempel på et kontor det mest af dagen, hvor arbejdet oftest er stillesiddende, er det en rigtig god idé at komme op og strække benene i løbet af dagen. Derudover kan man med fordel cykle eller gå til arbejde eller gå en tur i rask tempo efter arbejde for at få bevæget sig noget mere i løbet af dagen. Dernæst er det selvfølgelig også vigtigt, at man får pulsen op i løbet af ugen, særlig når man har et stillesiddende arbejde, hvor det meste af dagen går med at sidde på en stol.

Kontroller dit blodtryk

Har du tendens til forhøjet blodtryk eller kunne du godt tænke dig at holde øje med dit blodtryk, så kan du selv kontrollere det med en blodtryksmåler fra Color4Care, hvor du både kan vælge blodtryksmanchetter i forskellige farver og størrelser. Det er en nem og simpel måde selv at holde øje med sit blodtryk på, da man slipper for at gå til lægen for at få det tjekket.

Billedekilde: www.jobsite.co.uk